Avec l'opération Wind Bastion, Rainbow Six accueille Kaid et Nomad. Ces deux agents se sentent chez
eux dans la Kasbah Sekhra Mania au Maroc. Rejoignez les meilleurs dans
ce camp d'entraînement.


Au cours de la saison 4 de l'année 3, vous découvrirez de nouveaux
uniformes de combat et des équipements de tête aux couleurs des équipes
pro, un nouveau système de navigation dans la boutique, et une nouvelle
vue en plein écran des armes. Vous pourrez en savoir plus sur ces mises à
jour ainsi que sur ces nombreuses corrections apportées dans les notes
de version complètes ci-dessous.


Date de sortie : décembre 2018

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2 nouveaux agentsDeux nouveaux agents du GIGR (Groupe d'Intervention de La Gendarmerie Royale) sont sur le point d'intégrer Rainbow Six. Il s'agit de Kaid, un
commandant stoïque, et de Nomad, une grande voyageuse.


Dès l'ouverture de la saison, les détenteurs du Season Pass pourront
débloquer immédiatement ces agents et en profiter en exclusivité pendant
sept jours. Une fois ces sept jours écoulés, tous les autres joueurs
pourront ensuite débloquer ces agents à l'aide de Renommée ou de Crédits
R6.



NomadASS.
Armes principales :AK-74M

ARX200

Arme secondaire :.44 Mag Semi-Auto

Gadget Explosifs

Grenade flash

Vitesse : Moyenne

Protection : Intermédiaire


"Au fond de moi, je savais que je devais voyager. Maintenant que c'est fait, je suis certaine de ne pas avoir voyagé assez." – Nomad
En rejoignant le GIGR, Nomad a participé à de nombreuses excursions avec
la division d'infanterie de montagne, devenant ainsi une experte en
opérations environnementales.


Entre deux excursions, elle entreprend des expéditions seule, qu'elle
consigne à l'aide de croquis dans ses carnets. Elle est l'agent ayant le
plus voyagé au sein de Rainbow Six. Elle veut devenir la première femme
a traverser l'Antarctique à pied et en solitaire.


Elle est réputée dans le milieu militaire pour sa résistance et sa
résilience sans égale face aux éléments. Elle a amplement mérité sa
place grâce à sa formation irréprochable et ses capacités uniques. Sanaa
“Nomad” El Maktoub est à la fois une grande rêveuse et une survivaliste
aguerrie, et a accepté de rejoindre Rainbow Six.
Capacité uniqueGadget : LANCE AIRJAB
L'accessoire personnalisé de Nomad lui permet de lancer ses grenades à répulsion Airjab, qui peuvent exploser en vol si elles se trouvent à
proximité d'un ennemi ou adhérer à une surface pour exploser à
l'approche d'un ennemi. Nomad arrive sur le champ de bataille équipée de
quatre exemplaires de ce gadget. Ces dispositifs de répulsion ne sont
pas létaux, mais désorientent les victimes.

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KaidDÉF.
Armes principales : AUG A3

TCSG12

Arme secondaire :.44 Mag Semi-Auto

Gadget Fil barbelé

Grenade à percussion

Vitesse : Lent

Protection : Lourde


"En menant par l'exemple, on peut déplacer des montagnes." – Kaid
En tant que commandant de la célèbre Kasbah Sekhra Mania, il est admiré
par ses hommes. Ses méthodes d'enseignement et son talent de
commandement sont réputés pour leur efficacité. La Forteresse a reçu de
nombreuses récompenses et sa réputation ne cesse d'augmenter depuis
l'arrivée de Kaid, ce qui fait qu'il est considéré comme étant le
meilleur commandant de l'histoire de cette Kasbah.


Souvent qualifié de "traditionaliste", il est persuadé que l'usage
immodéré des technologies pourrait causer la perte des agents. Il est
curieux de découvrir combien d'agents Rainbow seront capables de sans
sortir sans avoir recours à leurs gadgets technologiques. Il est prêt à
donner quelques ficelles, mais ce sera la première fois qu'il enseignera
à ses égaux.


Kaid est l'incarnation du dévouement et du sens du devoir. Tous les
regards se tournent vers lui, car Jalal "Kaid" El Fassi est l'homme qui
façonnera le futur des Forces spéciales du Maroc.
Aptitude uniqueGADGET : ÉLECTROGRIFFE RTILA
L'électrogriffe RTILA de Kaid électrifie les murs et les trappes renforcées, le fil barbelé et les boucliers déployables. L'ennemi a plus
de mal à pénétrer dans la Kasbah ou tout autre lieu sous sa protection.
Kaid arrive sur le champ de bataille équipé de trois exemplaires de ce
gadget. Une fois installé sur une surface, il électrifie tous les objets
métalliques se trouvant dans un rayon de 75 cm.

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Nouvelle carte :FORTERESSEBienvenue dans la forteresse de Kaid. Cette vaste carte contient une Kasbah en briques et reflète l'architecture sud-marocaine.

Basées sur des structures existantes, les nombreuses marches extérieures
fournissent un accès sans précédent au toit et à des points de descente
en rappel via les tours. Abrités par les murs fortifiés de la Kasbah,
deux étages accueillent des espaces de résidence et d'entraînement,
chacun possédant ses propres salles et couloirs. Plusieurs escaliers et
une échelle permettent de se déplacer entre les étages.


Les joueurs pourront découvrir des zones rénovées et d'autres plus
anciennes sur cette carte. L'équipe chargée des graphismes s'est assurée
que ces deux types des zones sont facilement différenciables, ce qui
permet aux joueurs de mieux se repérer au sein de la Kasbah.


Jouez sur notre serveur de test et partagez avec nous vos impressions sur le R6 Fix.
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Skins d'armes Wind BastionL'Opération Wind Bastion s'inspire des riches matériaux et de l'art nord-africain.
Ces skins saisonnières évoquent l'humble Terracotta, la Peinture à
fleurs travaillée et le sublime Prestige baroque. Avec elles, vos
équipements vont gagner en élégance.


Une fois débloquées, les skins saisonnières peuvent être appliquées à toutes les armes disponibles jusqu'à la fin de la saison.

















Équipe pro Uniformes de combat et équipements de tête Vous pouvez désormais soutenir votre équipe préférée en arborant ses couleurs.

Durant la saison précédente, nous avions proposé des skins d’armes et
des pendentifs aux couleurs des équipes pro. Avec l’Opération Wind
bastion, vous pourrez désormais obtenir des uniformes de combat et des
équipements de tête pour habiller votre agent de la tête aux pieds en
suivant le thème de votre équipe favorite.


Nous avons travaillé avec onze équipes pro pour mettre en place un
système de partage de revenus qui servira à financer les prix du Rainbow
Six Invitational et à encourager la stabilité et la croissance de la
scène professionnelle. 30 % des revenus de ces ventes seront reversés à
des organisations de ce programme.
Nouveau système de navigation dans la boutique
& vue en plein écranLa boutique Rainbow Six est vient de s’offrir un petit rafraîchissement. Nous améliorons
l’expérience des utilisateurs et nous avons implémenté une vue des armes
en plein écran. Un nouveau thème plus léger a été mis en place pour le
plein écran, et les joueurs peuvent parcourir une catégorie en naviguant
vers la droite ou la gauche.


Avec l’Opération Wind Bastion, les objets de la boutique seront
désormais accessibles à partir de la section Infos. Les joueurs peuvent
aussi décider s’ils veulent équiper l’objet immédiatement ou non. Si un
objet ou une skin peuvent être équipés à plusieurs armes ou agents à la
fois, les joueurs pourront sélectionner « Équiper tous» en bas à gauche
de l’écran.


















Operator balancingMute
  • SMG-11 has been added as a secondary
  • Slight increase to SMG-11 Damage
  • We want to make Mute slightly more attractive as a choice, and make him a bit stronger overall. Giving him additional loadout versatility
    should meet both of those needs.
  • We are also slightly increasing the damage on the SMG-11.

Clash
  • Electric Damage increased from 3 to 5 damage per tick
  • With the last few patches, we wanted to make Clash less frustrating to play against. She is now very weak and underpicked, and we anticipate
    that Nomad will be a hard counter against her. Essentially, we are
    trying to make her stronger without making her too frustrating to play
    against.

Smoke
  • Slight increase to SMG-11 Damage
  • Smoke has incredible utility if used properly, but still a bit weak. Mute will also benefit from this change.

Lesion
  • Slight decrease to T-5 SMG
  • Lesion is currently in a pretty good place, but is just a bit too strong. We are reducing his damage to bring him more in-line with where
    we would like to see him.

Zofia
  • Reduced the total number of concussion grenades from 3 to 2
  • Zofia currently has too many projectiles at her disposal, and is able to offer too much utility when compared to her teammates.



















General tweaks & improvements
  • Game
    balancing
  • Player
    comfort
  • Game
    Health
  • Playlist
    changes

Game balancingTHROWABLE GADGET TRAJECTORY CHANGEWe have changed the throw curves for throwable gadgets to be easier and more comfortable to use. All throwables now use this new curve
except for the Nitro Cell. The Nitro cell is not using this new curve,
as it will be classified in a different category defined as “heavy
throw”. The throwables classified under heavy throws will not reach as
far as the “regular” throw.
Operators
  • Kaid’s Rtila Electroclaws
  • Alibi’s Prismas
  • Ela’s Grzmot mines
  • Ying’s Candelas
  • Lesion’s Gu mines
  • Valkyrie’s Black Eyes
  • Thatcher’s EMP grenades
  • Smoke’s Remote gas grenades

Standard gadgets
  • Stun grenades
  • Frag grenades
  • Smoke grenades
Player ComfortAREA OF EFFECT FEATUREBeginning with Operation Wind Bastion, we will be implementing a new Area of Effect feature for Kaid and Nomad. This is designed to help new
players better understand the area of effect when deploying a gadget.
This will only be visible for the Operator placing the gadget.
We also recognize that experienced players may not be interested in the visual feedback presented by this change, so players will have the
option to disable it in the settings menu.
As of right now, this feature will only be available for Kaid and Nomad, and do not currently have plans to add this feature to past
Operator’s gadgets.

Game HealthSSAO GRAPHICS FEATURE CHANGEWe currently have two different SSAO techniques to render Ambient Occlusion: SSBC and HBAO+. Lately, our 3D team has been working on
replacing the HBAO+ with a improved SSBC+ technique.
We have done this because we want to have control on what is rendered on screen. Overall, this will give us greater control over the
implementation of graphics options across all platforms, and enables us
to increase the overall quality of image rendering across the board.
There is no noticeable difference in performance between SSBC+ and HBAO+.

Playlist changesRanked Map PoolCasual Map Pool



















Main bug fixesGameplay
  • Fixed - Users are experiencing a large amount of crashes on Xbox One & PS4 since Y3S3.
  • Fixed - Claymores can be picked up after detonating at the right moment.
  • Fixed - Reinforcing a hatch with a defuser planted on it will cause the defuser to fall.
  • Fixed - Russian rainbow ACOG sight (they stopped talking to Bandit).
  • Fixed - User teleports when placing a gadget after interacting with the hostage.
  • Fixed - If the player shoots the reinforced wall, the muzzle flash and the bullet trail will pass through.
  • Fixed - Melee attack animation is broken during replays.
  • Fixed - Players can exploit macros to increase their rate of fire on certain weapons.
  • Fixed - Electricity VFX can be seen through the floor.
OperatorsALIBI
  • Fixed - Prisma deployment issues can cause Alibi’s Prisma to get stuck in surfaces.
  • Fixed - Alibi's hologram doesn't detect enemies if they're in Tachanka's LMG turret.
BANDIT
  • Fixed - Attackers don't receive damage when hitting an electrified surface with melee attacks.
  • Fixed - Some throwable gadgets can move through Electified Barbed Wire without receiving damage.
BLITZ
  • Fixed - Blitz shield disappears instantly after the shield is switched while in ADS.
CAPITAO
  • Fixed - When Capitao’s Lethal Bolt is shot directly on a wall, the fire FX is not blocked and DMG is still dealt on the
    other side of the wall.
CASTLE
  • Fixed - Castle can melee kill an opponent through an Armored Panel that was deployed over barbed wire.
  • Fixed - Players aren’t awarded a score when destroying Castle’s Armor Panels with non-explosive methods.
CLASH
  • Fixed - Clash loses partial functionality after pressing the primary gadget button during a guard break.
DOC
  • Fixed - If a player is hit by Doc’s stim pistol shot while under the effect of Echo’s sonic burst, the heal VFX will cut
    the sonic burst effect.
ECHO
  • Fixed - Yokai's Sonic Burst Distortion Effect causes the black background to appear on the side of the screen.
  • Fixed - Consecutively using sonic bursts on the same target with Yokai will not refresh the Deafen effect.
  • Fixed - Yokai’s Sonic burst effect animation is not present for Echo in third person.
FROST
  • Fixed - Frost Traps can be partially hidden by carpets on certain maps.
  • Fixed - Frost Welcome Mat’s cannot be deployed in a certain spots in 2F South Hallway of Coastline.
  • Fixed - Frost Welcome Mats are difficult to deploy in 2F rail platform area of Theme Park.
  • Fixed - Frost Welcome Mat clips with the rug from Coastline 2F Hallway if the rug is damaged.
HIBANA
  • Fixed - No sound when detonating Hibana’s X-Kairos charges.
IQ
  • Fixed - IQ's RED Scanner moves too much when shooting her pistol (now less floppy).
  • Fixed - Electronics are sometimes not highlighted when on the edge of IQ’s detector.
JAGER
  • Fixed - Unable to pick up Jagger's ADS if deployed under a Control Terminal in 2F Control Room of Theme Park.
MAESTRO
  • Fixed - Maestro's Evil Eye cannot scan or ping through smoke grenades/Capitao’s Smoke Bolt.
  • Fixed - The Loadout description for the Alda 5.56 has not been updated to reflect the weapon's patch changes (now updated).
MAVERICK
  • Fixed - Maverick is able to break the frames on windows with his gadget, leaving the glass floating in the air.
YING
  • Fixed - When placing a Candela on a barricade, Ying's hand is visible from the other side, revealing her position.
  • Fixed - Holding Ying’s Candela gadget applies the blue filter on all the headgears that have the same glass material.
Level design
  • Fixed - Players can vault into red toolboxes on any map.
  • Fixed – Players lose operator functionality when trying to descend a ladder when another operator is nearby.
BANK
  • Fixed - Users can peek inside EXT Sewer by of Bank.
  • Fixed – Cameras and C4 can be thrown through the ceiling of 1F Archives on Bank.
  • Fixed - Players can hide under a desk in 1F Tellers' Office and make it difficult to hit them with bullets.
BORDER
  • Fixed - Operator can get stuck between the printer and the table at 2FOffice on Border.
  • Fixed - Player can vault inside ceiling of EXT pedestrian customs on Border.
  • Fixed - Defender can hide bulletproof cameras inside the walls on Border.
CHALET
  • Fixed - Attacker can hide in trees next to 2F office balcony on Chalet.
CLUBHOUSE
  • Fixed – Defenders can vault to the roof outside on Clubhouse.
  • Fixed - The vault prompt to the stage lose functionality after reinforcing the wall between 1F Stage and 1F Stock Room of ClubHouse.
  • Fixed - Operators with shields clip through the handrails of ClubHouse.
COASTLINE
  • Fixed - Ying’s Candela and Fuze’s cluster charge don’t penetrate the entire floor at 2F Theater room on Coastline,
    causing the charges to detonate inside the floor.
CONSULATE
  • Fixed - The door barricade at EXT Front Door breaks certain vault angle between the stone pillars at EXT Front Alley on Consulate.
  • Fixed - Rubberbanding effects after vaulting over yellow steps in Consulate Garage.
  • Fixed - Attacker can hide a drone inside the walls of 1F visa office on Consulate.
  • Fixed - Drone clips through the wall on Consulate, allowing Drone to see inside.
HEREFORD BASE
  • Fixed - Textures between reinforceable and indestructible walls in Hereford Base allow bullets to pass through.
KAFE
  • Fixed - Defenders are able to vault on the window frame of Kafe 2F Fireplace Hall.
  • Fixed - Valkyrie can place a cam on the ceiling of 1F Bakery on Kafe.
OREGON
  • Fixed - Occasionally operators will remain stuck between two metal barrels at Oregon EXT Junkyard.
  • Fixed - Drones run into invisible collision under the bed in Oregon of 2F Dorm Main Hall.
  • Fixed - Defenders are unable to disable the defuser if it is planted next to the mattress in 2F Watch Tower in Oregon.
SKYSCRAPER
  • Fixed - Operators clip through the rail above the stairs on 2F Hallway on Skyscraper.
THEMEPARK
  • Fixed - Attackers can plant the defuser on top of an arcade machine at 1F drug lab on Themepark.
VILLA
  • Fixed - player can destroy the ceiling under the indestructible floor at 1F dining room.
YACHT
  • Fixed - User encounters an invisible collision at 3F Lounge in Yacht.
USER EXPERIENCE
  • Fixed - In some cases, players will receive a "Game Full" error when matchmaking.
  • Fixed - Voice chat icon remains active after a team member stops speaking.
  • Fixed - User that Join-in-Progress in Casual cannot ID operators.
  • Fixed - Hovering over a gamemode after clicking the other one will lead the user to the wrong mode matchmaking.
  • Fixed - Players are sometimes able to reconnect to the Ranked match after receiving a teamkill penalty.
  • Fixed - The "Find Another Match" button flashes when players leave the match.
  • Fixed - [XB1] User is able to hear teammates in the game even if he is in a private Xbox Party Chat.
  • Fixed – The newest Cosmetic Bundles show up at the end of the Bundles list in shop (will now show up in descending order).
  • Fixed – Player profile stats and details are not updating properly.

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